Unsealed Fusion GPS Bank Records Show Russia-Related Payments

As reported by PJMedia

A federal court on Tuesday finally unsealed Fusion GPS’ bank records, revealing new details about payments made to the opposition research firm behind the unverified Steele dossier. The docs also confirm that Fusion GPS made payments to three journalists known to have reported on Russia issues.

The House Permanent Select Committee on Intelligence has been fighting in court for weeks to access documents that show payments to the journalists between June 2016 and February 2017.

Judge Richard Leon, a Bush appointee, ruled last week in the U.S. District Court in Washington, D.C., that the records be unsealed.

The Daily Caller reported that the documents list 112 transactions involving Fusion GPS — most of which were redacted.

The records show that two law firms — Perkins Coie and BakerHostetler — paid Fusion GPS more than $1.5 million last year for services on separate Russia-related projects. Perkins Coie represented the Clinton campaign and DNC’s anti-Trump research efforts, while BakerHostetler represented Prevezon Holdings and its owner, Russian businessman Denis Katsyv, who were trying to get the Magnitsky Act repealed.

The records show that Perkins Coie paid Fusion a total of $1,024,408 between May 24, 2016, and Dec. 28, 2016.

According to the DCNF, “the largest payment was made just before the election. Perkins Coie made a $365,275 payment to Fusion GPS on Oct. 28, 2016, according to the records.”

The transaction list does not show payments that Fusion made to Christopher Steele, the former British spy who wrote the dossier. The firm reportedly paid Steele a total of $168,000 for his work, which lasted from June 2016 until the election.

The records show that Fusion was also paid $523,651 by the law firm BakerHostetler between March 7, 2016 and Oct. 31, 2016.

Fusion worked for BakerHostetler to investigate Bill Browder, a London-based banker who helped push through the Magnitsky Act, a sanctions law vehemently opposed by the Kremlin.

Glenn Simpson, a former Wall Street Journal reporter and one of Fusion GPS’ founders, reportedly prepared the memo for the anti-Browder project.

According to Fox News, he met with Russian lawyer Natalia Veselnitskaya before and after her meeting with Donald Trump Jr., Jared Kushner, and Paul Manafort in June of 2016.

However, Simpson told the House Intelligence Committee earlier this month that he did not know of Veselnitskaya’s Trump Tower meeting until reports of it appeared in the media.

The unsealed documents also provide details about payments Fusion GPS made to three journalists between June 2016 and February 2017.

A federal court on Tuesday finally unsealed Fusion GPS’ bank records, revealing new details about payments made to the opposition research firm behind the unverified Steele dossier. The docs also confirm that Fusion GPS made payments to three journalists known to have reported on Russia issues.

The House Permanent Select Committee on Intelligence has been fighting in court for weeks to access documents that show payments to the journalists between June 2016 and February 2017.

Judge Richard Leon, a Bush appointee, ruled last week in the U.S. District Court in Washington, D.C., that the records be unsealed.

The Daily Caller reported that the documents list 112 transactions involving Fusion GPS — most of which were redacted.

The records show that two law firms — Perkins Coie and BakerHostetler — paid Fusion GPS more than $1.5 million last year for services on separate Russia-related projects. Perkins Coie represented the Clinton campaign and DNC’s anti-Trump research efforts, while BakerHostetler represented Prevezon Holdings and its owner, Russian businessman Denis Katsyv, who were trying to get the Magnitsky Act repealed.

The records show that Perkins Coie paid Fusion a total of $1,024,408 between May 24, 2016, and Dec. 28, 2016.

According to the DCNF, “the largest payment was made just before the election. Perkins Coie made a $365,275 payment to Fusion GPS on Oct. 28, 2016, according to the records.”

You can read more here.

RELATED:

BREAKING: Fusion GPS Admits to Having Paid Three Journalists, Refuses to Disclose Names